(5/6)
Uskrsli Krist iscjeljuje kroz svoje učenike
Poslije toga pozove k sebi učenike te im dade vlast da mogu izgoniti nečiste duhove i liječiti od svake bolesti i svake slabosti, Matej 10:1
Poziv koji je Isus uputio ljudima jest poziv k spasenju i učeništvu. Poziv u nasljedovanju njega kao Gospodina i Spasitelja. Na kraju Matejevog evanđelja Isus je dao nalog učiniti učenicima ljude iz svih naroda. Krsteći ih u ime oca i sina i Duha Svetoga, učeći ih da vrše sve što sam vam zapovjedio, Matej 28:19-20.
Istinsko kršćanstvo je ništa manje od toga. To je nalog Kralja Kraljevstva nebeskog koje dolazi i u koje će ući samo oni koji ovu riječ čuju i poslušaju. Na kraju Markovog evanđelja Isus izgovara i ove riječi: Idite po svem svijetu i propovijedajte Radosnu vijest svakom stvorenju. Tko bude vjerovao i pokrstio se spasit će se tko ne bude vjerovao osudit će se. Ovi će znaci pratiti one koji budu vjerovali: pomoću mog imena izgonit će zle duhove … na bolesnike stavljat će ruke i oni će ozdravljati. Marko 16:15-18.
U gornjem tekstu Isus daje mandat učenicima izgoniti zloduhe i iscjeljivati u njegovo ime kao dio paketa učeništva. Izvorno naviještanje evanđelja je pratila duhovna sila kao punomoć nebeskog Kralja. Tristo godina je crkva hodila u toj sili dok se nisu promijenili temelji. Umjesto jednostavnosti vjere, crkvu su preplavile helenistička,rimska i bizantska filozofija, što je plaćeno cijenom gubitka duhovne sile evanđelja. Po Isusovu uskrsnuću apostolska crkva u Jeruzalemu nakon primitka Svetog Duha hrabro svjedoči o Isusu, obećanom Mesiji Izraelu i svim ostalim narodima . Tako u Djelima apostolskim vidimo ranu crkvu u naviještanju evanđelja i svjedočenju da je uskrsli Krist živo prisutan i djelatan sada u Duhu u zajednici vjerujućih. Tamo čitamo o tome kako su Petar i Ivan išli na redovitu molitvu u Jeruzalemski hram. Upravo tada je kraj hramskih vrata ležao čovjek hrom od rođenja koji je prosio milostinju. Vidjevši Petra i Ivana očekivao je neku milostinju i od njih. Tada mu reče Petar: Ja nemam ni srebra ni zlata ali što imam, to ti dajem: u ime Isusa Krista Nazarećanina ustani i hodaj … a njemu odmah očvrsnu stopala i gležnji i počne hodati, zatim s njima uđe u hram poskakujući i hvaleći Boga. Djela 3:6-8. Ove nam riječi jasno svjedoče da crkva tada nije bila materijalno bogata ali je imala duhovnu silu koja je spašavala izgubljene i iscjeljivala bolesne. Sveti Duh je vodio crkvu prema Isusovim riječima: Kada ja odem poslat ću vam drugog branitelja … Duha istine koji će biti s vama zauvijek. Ivan 14:15-20.
Svojim hodom kroz povijest crkva se odrekla ove sile i pomiješala se sa svjetovnim korumpiranim sustavom vlasti i moći. Na osnovu ovoga događaja apostol Petar navješćuje Izraelu Isusa kao obećanog Mesiju ovim riječima: Izraelci zašto se čudite ovomu ? Zašto ste uprli pogled u nas, kao da smo mi svojom snagom ili pobožnosti učinili da ovaj može hodati? Bog Abrahamov, Izakov i Jakovljev, Bog otaca naših proslavi slugu svoga Isusa….kojega ste se odrekli pred Pilatom… Ali braćo ja znam da ste to učinili iz neznanja. Dakle pokajte se i obratite da vam se izbrišu grijesi, Djela 3:12-26. U slijedećem poglavlju čitamo da su mnogi slušatelji Petrova govora prigrlili vjeru te da je broj vjerujućih narastao na oko 5.000 u Jeruzalemu. Usprkos protivljenju, sila Svetog Duha koja je pratila ranu crkvu, je jednostavno potvrđivala riječ nadnaravnim djelima.
Drugi slučaj je kada apostol Pavao navještavao evanđelje u Filipima – svom prvom europskom gradu. U Djelima 16:16 čitamo: Jednom na našem redovitom putu u bogomolju srete nas neka ropkinja opsjednuta vračarskim duhom … ona je idući iza Pavla i drugih vikala: ovo su ljudi sluge najuzvišenijeg Boga oni vam navješćuju put spasenja. To je ponavljala mnogo dana, a Pavla to ogorči te se okrene i reče duhu: zapovijedam ti u ime Isusa Krista da izađeš iz nje. I u isti čas izađe duh. Ovdje vidimo na djelu vlast i silu rane crkve učenika. Biblija jasno uči da se autoritet dobiva novim rođenjem kroz Evanđelje. Svatko tko je novo rođen iz Duha ima vlast za ovo. Sila Svetog Duha se pak dobiva kroz molitvu, i post u nekim slučajevima.
Povratak na izvornu kršćansku vjeru je puno više od samog nauka o opravdanju, koje je ponovo otkriveno u vrijeme Reformacije. Ono je povratak učeništvu i nasljedovanju Krista i rane crkve. Ono znači ponovo se vratiti na stare temelje, nepogrešivu Božju Riječ – Bibliju, kojoj se ništa ne oduzima niti dodaje. Na podložnost Svetom Duhu koji je naslijedio Isusa na zemlji u crkvi, te Povratak na hebrejsku baštinu vjere koja je zamijenjena helenističkom filozofijom.