Ne učini preljuba, Izlazak 20:14
Spolnost čovjekova je posebno osjetljiva tema. Bog je stvorio muškarca i ženu kao spolna bića. Spolne odnose im je dao kao blagoslov. Međutim, ovaj blagoslov je ozbiljno narušen kada su ljudi izabrali svoja mjerila dobra i zla umjesto Božjih. Zato je vjernost supružnika sve veća rijetkost među ljudima. S druge strane, istinska vjera i vjernost idu skupa. Preljub je po definiciji prekršaj bračne vjernosti. Bog je stvorio muškarca i ženu sa svrhom duhovnog, duševnog i tjelesnog zajedništva. Kada je ovo troje u suglasju nastaje posebno duboka i jaka veza muškarca i žene.
Božanski način djelovanja i poticaja ide iz duha preko njegove riječi, koja onda utječe na dušu i tijelo. Sotona, protivnik je krenuo u napad iz suprotnog smjera. Preko tjelesnih čula, posebno očiju, zaveo je prve ljude i naveo da prekrše Božju zapovijed. Tako su ljudi izloženi utjecaju kroz svoja tjelesna čula gotovo bez obrane jer nemaju uporište u duhu.
Isus u govoru na gori o ovome kaže slijedeće: Čuli ste da je rečeno starima: Ne čini preljuba. A ja vam kažem da je svaki koji s požudom pogleda ženu već u svom srcu s njom učinio preljub (Matej 5:27). Učeći nas kako i u ovom slučaju, izvanjskom činu prethodi unutarnja strast i požuda. Zato se ovo i rješava, već na ovom stupnju, Božjom riječi i Svetim Duhom koji toj riječi daje snagu djelovanja. Kako se obraniti od svih iskušenja koje vode do preljuba? Apostol Pavao piše Korintskoj crkvi slijedeće: Ali zbog pogibli od bludnosti neka svaki ima vlastitu ženu i svaka vlastitog muža … jedno se drugome nemojte uskraćivati, osim možda po dogovoru, za neko vrijeme da se posvetite molitvi; a zatim se opet sastajte da vas ne bi sotona zbog vaše slabosti u izdržljivosti uveo u napast (1.Korinćanima 7:1-5). Zajednička molitva supružnika i spolni život u okvirima braka su jači od svakog iskušenja. Ovo vrijedi posebno za službenike crkve jer trebaju biti primjer vjernicima.
Kada govori o kvalifikacijama za službu nadglednika (pastora,biskupa) apostol kaže: Prema tome, nadglednik (biskup) mora biti besprijekoran, jedne žene muž, trijezan razborit … da dobro upravlja svojom kućom i drži svoju djecu u podložnosti s punim dostojanstvom. A ako tko ne zna upravljati svojom kućom kako će se brinuti za crkvu Božju? (1.Timoteju 3:2-5) Kada je Isus naučavao ovaj visoki standard o ženidbi neki su mislili da je onda bolje ne ženiti se. On je ovako rekao: Ima ljudi koji su od rođenja nesposobni za ženidbu; ima takvih koje su ljudi učinili nesposobnima; a ima i takvih koji se odriču ženidbe radi kraljevstva nebeskoga. Tko može shvatiti, neka shvati. (Matej 19:12) Tako iz ovoga slijedi da ima onih koji će se odreći braka zbog kraljevstva nebeskog i službe. Ali to je isključivo osobni izbor, kako su to neki učitelji i proroci u apostolskoj crkvi i izabrali. Međutim nametanje takvog odricanja, po Bibliji, može imati ozbiljne posljedice. U poslanici Timoteju Pavao piše slijedeće: Duh izričito veli da će u posljednja vrijeme neki otpasti od vjere i pristati uz prijevarne duhove i đavolje nauke … koji zabranjuju ženidbu (1.Timoteju 4:1-3). Gornjem tekstu ne treba nikakav komentar. Nije čudo da zabrane u tom području rezultiraju svakom vrstom spolnog zastranjenja čega smo sve više svjedoci u našem vremenu, posebno kod crkvenih službenika.
Pravo rješenje problema koji zadaje ova zapovijed, jest susret s Mesijom i duhovni preobražaj koji Biblija naziva novim rođenjem. U Ivanovom evanđelju čitamo o jednom takvom susretu. Žena je uhvaćena u činu preljuba. Doveli su je k Isusu. Govorili su da je Mojsije za preljub odredio kamenovanje. Ali nisu doveli čovjeka s kim je uhvaćena, iako je Mojsije i to odredio. Biblija kaže da su se nadali Isusa navesti da kaže nešto što bi bilo u suprotnosti sa Torom (tj. Zakonom). On je pisao po tlu i rekao: Tko je od vas bez grijeha neka prvi baci kamen (Ivan 8:7). Na te riječi su jedan po jedan otišli. Odustali su od optužbe. Isus tada reče ženi: Nitko te ne osudi? Ona odgovori: Nitko. Isusov odgovor je značajan: Ni ja te ne osuđujem. Idi i ne griješi više. (Ivan 8:3-11) Bio je ovo susret sa onim koji je došao ponuditi oproštenje grijeha. Ovo je zaključak svega, u nama su prirodne sklonosti svim vrstama grijeha i one nas vode u osudu pakla. Izlaz je susret s Mesijom i novo rođenje. Ako je tko je u Kristu, on je novi je stvor (2.Kor.5:17). Tek tada, kako stoji u izvornom hebrejskom tekstu, ti nećeš počiniti preljuba.