Većina baptista danas, skupa s pretečama – anabaptistima, iz ranih stoljeća, drže kako je istinska vjera u Krista ‘učinkovita’ i da rađa duhovnim preporodom. Biblija tvrdi da ‘ako je tko u Kristu – on je novi stvor: staro je prošlo, a novo je nastalo’ (2.Kor. 5:17). Dakle, bitan čimbenik krštenja jest Duh Sveti koji ima prethodnu ulogu u pokajanju i vjeri u Krista kroz život čovjeka koji se odlučuje na Božji put. Tako apostol Pavao u poslanici Titu 3.4-5 piše ‘Ali kad se očitova dobrota Boga našega Spasitelja, i njegova ljubav prema ljudima, tada nas, ne zbog pravednih djela koja smo mi učinili, već po svom milosrđu – spasi kupelju ponovnog rađanja obnove koju čini Duh Sveti’. Dakle, kao što bi rekao i Grgur iz Nise: ako nema ove duhovne komponente, čovjekova duša ostaje nepreporođena, i on ostaje isti kakav je i bio jer nije došlo do duhovnog nanovorođenja odozgor kroz evanđelje, kako to kaže apostol Petar u svojoj prvoj poslanici. ‘Pošto ste pokoravanjem istini očistili svoje duše da postignete bratsku ljubav, čistim srcem ljubite žarko jedan drugoga jer ste ponovo rođeni ne iz raspadljiva nego iz neraspadljiva sjemena riječju živoga i vječnoga Boga.’ Dakle – pokoravanje istini evanđelja je preduvjet koji se odnosi isključivo na osobe koje ih svjesno mogu prihvatiti, te tako evanđeoska vjera biva tako zapečaćena Sv. Duhom. Kada je Petar govorio velikom vijeću, ovako je obrazložio istinu evanđelja ‘Za ovo svjedočimo mi i Duh Sveti kojega je Bog dao onima koji mu se pokoravaju’.
Ekumenizam – kršćansko jedinstvo
Na kraju, valja reći da ako govorimo o kršćanskom jedinstvu, onda se nikako ne može olako zaobići ovo bitno pitanje: „Kako, prema Božjem standardu – Bibliji, i 4. stoljeća dugoj crkvenoj povijesti – osoba postaje kršćanin? Odgovor je jasan: osobnim pokajanjem – obraćenjem i vjerom u poruku evanđelja, te pristupanjem činu krštenja. Tako se svjedoči da se stari čovjek i stari život pokapaju, a da novi čovjek upravo uskrsava. Taj novi čovjek sada treba živjeti novim životom prema Božjoj volji.
Vratimo se apostolskoj vjeri i praksi. Znači: duhovnom moralnom temelju, koji je danas očito izgubljen i za kojim traga cijelo naše društvo.