(3/6)
3. Kukavička gramzivost – Jer.22:13-17
Jao onom koji kuću gradi nepravedno i gornje odaje diže bez prava; koji bližnjega tjera na tlaku i plaću mu ne isplaćuje; koji kaže: “Sagradit ću sebi kuću prostranu i prozračne gornje odaje!” koji probija prozore, oblaže ih cedrovinom crveno obojenom. Jesi li zato kralj što se cedrom razmećeš? Nije li ti i otac jeo i pio, ali je činio pravo i pravicu i zato mu bješe dobro. Branio je pravo siromaha i jadnika, i zato mu bješe dobro. Zar ne znači to mene poznavati? – riječ je Jahvina. Ali tvoje oči i srce idu samo za dobitkom, da krv nevinu prolijevaš, da nasilje činiš i krivdu.
Jeremija ovdje komparira nepravednog kralja Jojakima s njegovim ocem Jošijom, zadnjim pravednim Judejskim kraljem. Obojica su bili kraljevi, ali dok je otac Jošija brinuo o običnim ljudima, sin ih je Jojakim iskorištavao koristeći svoju poziciju, bojeći se kako njemu neće ostati dovoljno za potrebe jednog kralja. Tako je Jošija pokazao hrabrost i dosljednost Božjim zapovijedima, bez obzira koliko bi ga to koštalo. Za razliku od njega, njegov je sin krenuo klasičnim svjetovnim putem gramzivosti.
Bog ne niječe naše potrebe i Isus nam govori o tome da naš Otac nebeski zna sve što trebamo, čak i prije nego ga zamolimo. Potrebe mogu biti zadovoljene više ili manje obilato, ovisno o situaciji, mjestu, vremenu i okruženju u kojem se nalazimo. Kako smo primili Isusa, Bog nam je dao vlast da budemo djeca Božja. Hrabrost je biti na Njegovoj strani držeći Njegove zapovijedi, pogotovo u okruženju gdje okolina očekuje od nas da se prilagodimo njihovom vjerovanju, običajima i stavovima bilo prema svjetovnim, bilo prema duhovnim stvarima. Ne zaboravimo da se ta ista okolina okrenula od Boga i odrekla sile Svetog Duha koji nam donosi sve ono što je istinski dobro za nas. Čovjek uistinu želi dobro u najvećem broju slučajeva, ali čineći to samo u svojoj vlastitoj snazi obično završi u nekoj samodopadnosti ili nekonzistentnoj ideji dobrote kada mnogi promatrači s pravom prigovaraju o licemjernosti poduhvata.
Božja je Riječ konzistentna. Jeremija govori o tome da je naša pravednost Bogu na prvom mjestu. To je u isto što i Isus naglašava o brizi koju moramo pokazati za potrebe Kraljevstva Božjeg. Ako smo hrabri u poslušnosti Kristovim zapovijedima, biti ćemo i utješeni i opskrbljeni svime što nam treba za život i bit ćemo više nego pobjednici, ali u onome što je Bogu ugodno – u ljubavi prema svima.